Monday, 19 December 2011

Anak-anak Ibu Cinta Monyet !

Toingg! eh.. ibu tertonggek kat sini pulak.. heheh.. ape khbar anak-anak ibu yang bolat-bolat ni? amboii.. dah sihat.. tu la.. khasiat makan DEDAK tiaptiap hari.. muehehehe..
ni ibu nak cakap pasal CINTA MONYET.. ehem.. ibu ngan ayah kamu tak pernah cinta monyet ni.. nenek and atok kamu yang taarufkan.. haaa.. skrg.. tgok hasilnye.. berduyun-duyun adik-adik kamu.. heheh.. kan ayah? #abaikan

Cinta Monyet ni hanyalah kiasan bagi anak-anak remaja yang mmula mengenal bab cinta....macam monyet bila lihat anak dara dia mula nakal..kalau tak percaya anak dara lihat kat taman haiwan tu...
Maklumlah bila lihat kat wayang bab cerita cinta,bab cerita bollywood la.. koreaa la..,romeo dan juliet maka ramailah anakmuda yang tergila-gila.....hehehe 


Maka terjadi bab cinta monyet ni...kebanyakkan mereka ni main ikut suka2 aje.....
Kalau anak sekolah lagi ramai main cinta monyet...ada tu betul-betul macam monyet...sampai ada tu melampui batas..
kalau bangsa asing lainlah tapi ini anak-anak remaja Islam kita.....
Kalau nak ikutkan Hukum Bab Islam,mana boleh ye adik-adik.....kan haram kalau kita bercinta semasa remaja ni...belajar kat sekolah ada tu cukup pas aje..dah tu bila cintan alahai macam bab bollywood...
Kalau nak cinta pun cintalah pada ilmu ukrawi dan duniawi...
Ni tak.. nak cinta monyet jugak.. kalau tak bagi hentak-hentak kaki guling2 plak tuh...ibu beri seekor monyet baru tau... nak? 


Belum lagi balas jasa orangtua dah pun nak cinta monyet..kalau cinta monyet ni,apa yang sang kekasih nak dibelikan..ada lagi teruk semua dia beri... bagi je la semua kan-kan ! nak kata cintaku seratus sen... haiyakk~
Astagfirullaaa..
Inilah manusia..
Banyak dugaannya..
Cinta monyet ni haram...
Kerana mula cinta monyet,mula pegang-pegang tangan,senyum2 dan banyak lagi anak-anak ibu ye...
Maka banyaklah terjadi anak kandungan terbuang bab ternoda..
Banyak perogolan,zina,mencuri dan banyal lagi.. 

haih.. monyet pun tak bercinta gini sayang anak ibu oi.. haha.. tak caye? ti hujung mggu ibu bwa pi zoO..



cinta yang direstui~

Cinta la pada Allah yang Maha Esa dulu.. ^_^ lebih bahgia taw.. tapi sebagai lumrah manusia kita ada perasaan jugak kan ? haa.. bila dah bercinta tuh.. 'Cintakan pasangan kita itu kerana Allah' nescaya banyak pahala yang kita dapat.. eh.. nak tahu dop? dalam Kamus ISLAM mane ade istilah couple.. yang ada NIKAH.. bertunang? hmm.. ibu tak pasti pula.. adat kot? tapi bertunang tak MENGHALALKAN ape2..
Memang mudah kita kata cinta pada Allah tapi bagi mudamudi yang sedang cinta monyet kebanyyakkannya terlanjur....
Terlanjur dari segala-segalanya.. 

anak-anak ibu.. ingat la pesan ibu ni.. jaga diri,maruah tahu.. tambah-2 anak perempuan ibu.. haih.. bela monyet lagi senang dri jage ank pompuan taw dak !! >_<"
dah la ibu nak gi dating ngn ayah kamu.. heheh.. mane taw kod-kod tahun depan dpat adk lagi ^^

nota-minta-kaki : muah-muah-muah pipi anak ibu kiri kanan ^_^


Ditipu-tipu By Cekbolat-Bolat

5 comments:

cikk jue said...

sukanyaa baca entry ibu :) entry ibu best lahh :)

kozumi_ ro said...

cinta monyet...alal comel monyet tu hihi

http://kozumiro.com/

Sazuan Helmi said...

terbaik

ibuemak said...

Wohooa! dah matang bolat mak nih. Hee. Cinta Ilahi kan Cinta Abadi, Cinta yang tak mengecewakan :)

ibuemak said...

Woohoa! Bolat mak dah matang :)
Cinta Ilahi, Cinta Abadi, Tidak mengecewakan :D